επαναστατικός τουρισμός

Το Σαν Κριστόμπαλ δε λας Κάσας, η μεγαλύτερη πόλη στα υψίπεδα της Τσιάπας και ο σημαντικότερος στόχος της ζαπατιστικής εξέγερσης το 1994 ήταν τότε ένα γραφικό χωριουδάκι. Όπως μου διηγείται ο φίλος μου Φ. από τη Χώρα των Βάσκων που πρωτοπήγε στο Σαν Κριστόμπαλ το 1997 είχε τότε δυο καφετέριες όλες κι όλες. Από τότε η καφετεριακή, μπαριακή και ταβερνική ανάπτυξη έχει εκδιώξει τους κατοίκους από τους τρεις βασικούς πεζοδρόμους στο κέντρο της πόλης και απλώνεται σιγά σιγά στην υπόλοιποι. Μόνο τον τελευταίο χρόνο πρέπει να έχουν ανοίξει πάνω από 15 νέα μέρη αράγματος που τρώνε επιχειρήσεις και σπίτια.

Η πόλη είναι όμορφη και περιλαμβάνεται σε όλους τους τουριστικούς οδηγούς, οπότε συναντάς κόσμο από διάφορα μέρη του πλανήτη (τις χώρες που λεφτά και διαβατήρια που τους επιτρέπουν να ταξιδεύουν) και διάφορες ηλικίες. Λόγω όμως της ιστορίας του ζαπατισμού στην περιοχή, υπάρχει μια αρρώστεια που απλώνεται σαν επιδημία. Ονομάζεται επαναστατικός τουρισμός!

Είναι εύκολο να αναγνωρίσετε τους επαναστάτες τουρίστες:

  • είναι λευκοί, σχεδόν κατά κανόνα, και προέρχονται κυρίως από χώρες  της Ευρώπης (υπάρχουν και κάποιοι λίγοι λατινοαμερικάνοι που κυκλοφορούν με το ημερολόγιο του Τσε παραμάσχαλα)
  • φορούν βράκες (αυτές που είναι της μόδας)
  • έχουν ράστα ή είναι αχτένιστοι
  • φορούν σανδάλια ή κυκλοφορούν ξυπόλυτοι
  • θεωρούν ότι είναι γαμώ τα άτομα
  • δεν έχουν καμία αίσθηση αλληλεγγύης προς το σύνολο (που φαντάζομαι πως οφείλεται στην απόρριψή τους για την καπιταλιστική κοινωνία), αλλά επιδεικνύουν σχεδόν δουλική συμπεριφορά μπροστά σε άτομα των ζαπατιστικών κοινοτήτων (εξωτισμός λέγεται αυτό θαρρώ)
  • ταξιδεύουν με ωτοστόπ σε ομάδες που αλλάζουν συχνά, καθώς η απόλυτη αίσθηση ελευθερίας που προσπαθούν να βιώσουν επιβάλλει τον απόλυτο ατομικισμό και καμία δέσμευση σε οποιοδήποτε σύνολο
  • θεωρούν ότι είναι γαμώ τα άτομα (το επαναλαμβάνω γιατί είναι βασικό)
  • αν επισκεφτούν κάποια από τις κοινότητες, είναι για να προσφέρουν και όχι για να μάθουν
  • έχουν ως απόλυτη αξία την ευχαρίστηση
  • αρκετοί επιδιώκουν να μεταφέρουν παντού τον γαμάτο κόσμο τους: πίνουν στις πλατείες (απαγορεύται στο Μεξικό) και καπνίζουν τους μπάφους τους στις κοινότητες (μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλο πρόβλημα). Ιδιαίτερα στις ζαπατιστικές κοινότητες που έχουν ως σύνθημα τη δημιουργία «ενός κόσμου όπου χωράνε πολλοί κόσμοι», φαίνεται δύσκολο για τα επαναστατημένα κεφάλια τους να αντιληφθούν γιατί ο δικός τους γαμάτος κόσμος δεν χωράει. «Πήγα και στους ζαπατίστας ρε φιλάρα, αλλά δεν λέει η φάση. Πολλή συντήρηση, ρε αδερφέ! Ανάψαμε ένα τσιγαράκι και μας την είπαν!» (φανταστικός αλλά πιθανός διάλογος)

Όσον αφορά την οικονομική τους επιφάνεια, οι επαναστάτες τουρίστες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

  • αυτούς που έχουν ίδιους πόρους, είτε από δουλειά είτε από γονείς
  • αυτούς που επιβιώνουν κάνοντας οποιαδήποτε δουλειά επί τόπου ή πουλώντας προϊόντα χειροτεχνίας. Οι δρόμοι του Σαν Κριστόμπαλ είναι γεμάτοι.

Ο τουρισμός είναι δολοφονική αρρώστεια που σκοτώνει την αυθεντικότητα. Ο επαναστατικός τουρισμός είναι απλά γάμησέ τα…

Advertisements
Published in: on Ιουνίου 1, 2012 at 13:39  2 Σχόλια  

The URI to TrackBack this entry is: https://sindesimecairo.wordpress.com/2012/06/01/%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 ΣχόλιαΣχολιάστε

  1. πολύ καλό,απλά γάμησε τα… 🙂

    • να ‘σαι καλά smallaxe! Καλώς όρισες!


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: