ο μύθος των αργεντινών τανγκέρο…

Έχω πάντα στο νου μου ότι για κάθε χώρα δημιουργούνται στερεότυπα στο εξωτερικό. Γι’ αυτό έχω τα μάτια μου και τ’ αυτιά μου ανοιχτά και προσπαθώ να μην έχω προκατασκευασμένες εντυπώσεις. Αλλά αυτό που μου είπαν οι αργεντίνοι συγκάτοικοί μου ήρθε να καταρρίψει μια… βεβαιότητα, που όπως φάνηκε ήταν ένα ακόμη στερεότυπο. Και ήταν πραγματικά σοκαριστική η κατάρριψή του!!

Σας το αποκαλύπτω: στην Αργεντινή δεν χορεύουν πλέον τάνγκο! Όπως το ακούτε! Δεν είναι ένας δημοφιλής χορός, όπως π.χ. είναι η σάλσα στο Μεξικό. Ούτε ένας χορός που τον ξέρουν πάνω κάτω όλοι και σε αρκετά πάρτυ μπορεί να ξεσηκώσει τον κόσμο (πήγα ωστόσο και σε πάρτυ εδώ στο Σαν Κρις που έπαιζε μόνο τέκνο, αν δεν κάνω λάθος στην κατηγοριοποίηση). Το τάνγκο στην Αργεντινή είναι είδος μουσειακό: το χορεύουν μόνο τα παππούδια και οι μαθητές των σχολών που συνιστούν μια μικρή μειονότητα. Στα νεανικά πάρτυ τα τάνγκο δεν συνιστούν μέρος των μουσικών επιλογών και οι νεαροί Αργεντίνοι χορεύουν ροκ ή ο,τιδήποτε άλλο! Οι καλοί αργεντίνοι μεταναστεύουν στην Ευρώπη όπου είναι περιζήτητοι, ενώ οι μουσικοί του τάνγκο δίνουν συναυλίες στις οποίες κανείς δεν σηκώνεται να χορέψει!! Κι ενώ ακούγεται τάνγκο στο σπίτι μας, ο συγκάτοικος, γέννημα θρέμμα του Μπουένος Άιρες, μού αποκάλυψε ότι το ανακάλυψε σε μεγάλη ηλικία!!

Για του λόγου το αληθές, οι συγκάτοικοι μού έβαλαν ένα βίντεο σαν το παρακάτω: μια τανγκερία στην Αργεντινή όπου είναι εμφανές ποιες ηλικίες χορεύουν…

Ακούγοντάς τους σοκαρισμένη τους είπα ότι στη μικρή πόλη που ζω υπάρχουν τρεις ομάδες που διοργανώνουν μαθήματα τάνγκο και μιλόνγκες! Κι αυτό τους το είπα αφότου μού είχαν πει ότι η μιλόνγκα δεν είναι η βραδιά τάνγκο, αλλά ένας άλλος χορός πιο γρήγορος και δημοφιλής στην επαρχία!

Ομολογώ πως ήταν η πιο επώδυνη κατάρριψη στερεοτύπου που έχω περάσει μέχρι τώρα… Ακόμη δεν το ‘χω χωνέψει…

Published in: on Οκτώβριος 10, 2010 at 14:09  7 Σχόλια  

The URI to TrackBack this entry is: https://sindesimecairo.wordpress.com/2010/10/10/%ce%bf-%ce%bc%cf%8d%ce%b8%ce%bf%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b1%cf%81%ce%b3%ce%b5%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%bd%cf%8e%ce%bd-%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%b3%ce%ba%ce%ad%cf%81%ce%bf/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 ΣχόλιαΣχολιάστε

  1. Γιατί σε εκπλήσσει; Σκέψου τη μοίρα του ζεϊμπέκικου ή (ακόμα χειρότερα) του χασάπικου στα καθ’ ημάς.

    • Διαφωνώ! Νομίζω πως ακόμη το ζεϊμπέκικο συνεχίζει να είναι λαϊκότατος χορός και χορεύεται από νεολαία. Και σε ελληνινάδικα, και σε κλαμπς όταν βάλουν ελληνικά, και σε πίστες και σε σκυλάδικα, και σε γλέντια σε σπίτια και μη. Το χασάπικο εξέπεσε γιατί θέλει λίγο οργάνωση. Αλλά νομίζω πως η πλειονότητα των Ελλήνων τα ξέρει τα βασικά και από στο χασάπικο…

      • Ξέρεις εσύ χασάπικο; Εγώ δεν κατάφερα να μάθω. Χασάπικο, όχι χασαποσέρβικο (που ουσιαστικά είναι συρτός στα τρία, ο πιο εύκολος χορός).

        (κάπου εδώ τελειώνουν οι χορευτικές μου γνώσεις, όπως ξέρεις)

        • Εγώ είμαι χορευταρού γενικώς. Κι επειδή σηκώνομαι να χορέψω η εκτίμησή μου είναι ότι ο περισσότερος κόσμος τα βασικά του χασάπικου (και όχι του χασαποσέρβικου που το χόρεψαν και οι Μεξικάνοι χτες στο πάρτυ που είχαμε στο σπίτι) τα ξέρει. Έτσι θαρρώ τουλάχιστον.

  2. Ωραίο το ελληνινάδικα!

    • Χαχα! Αυτά συμβαίνουν όταν δεν διαβάζεις δεύτερη φορά αυτά που γράφεις! Γεια σου Visk με το μάτι το αετίσιο!

      • Δεν ήμουν σίγουρος αν το έγραψες κατά λάθος ή αν το ήθελες. Πραγματικά μου άρεσε. Μάλλον «είμαι νινί ακόμα» για να παραφράσω γνωστό σκυλοτράγουδο.


Σχολιάστε

