σεξουαλική παρενόχληση

Το μυστήριο με τις αλλαξοκωλιές στα λεωφορειάκια της Σάναα λύθηκε: οι άντρες δεν κάθονται δίπλα στις γυναίκες. Έτσι πριν εισέλθει στο όχημα οποιαδήποτε συνεπιβάτιδα, πρέπει να διασφαλιστεί ότι υπάρχει θέση είτε μεμονωμένη (τα μεγαλύτερα λεωφορειάκια έχουν και τέτοιες) ή μόνη της σε καναπεδοειδές κάθισμα είτε με άλλες γυναίκες. Δεν υπάρχουν εξαιρέσες για ξένες, οι οποίες άλλωστε, με καλυμμένη την κεφαλή ή ακάλυπτες, υπάγονται στην αυτή κατηγορία των ‘γυναικών’. Χτες ας πούμε καθόμουν μόνη μου σε ένα κάθισμα για τρία άτομα, ένω μπροστά μου στριμώχνονταν σε κάθισμα των τριών τέσσερις άντρες, ο κώλος του ενός εκ των οποίων κρεμόταν ο μισός έξω και αναγκαζόταν να κρατιέται από την οροφή του οχήματος για να μην εκτοξευτεί από την ανοιχτή συρτή πόρτα.

Την έχω συνηθίσει τη φάση κι έτσι συμβαίνει κάποιες φορές να είμαι η μοναδική γυναίκα σε θέση των τριών ενώ γύρω μου το λεωφορείο να είναι γεμάτο κι εγώ να μην κουνιέμαι. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να καθίσει κάποιος άντρας δίπλα μου.

Έτσι λοιπόν μου έκανε κάκιστη εντύπωση όταν ένας νεαρός με στολή σεκιουριτά μπήκε προχτές στο λεωφορείο και κάθισε στο ί δ ι ο κάθισμα με μένα παρόλο που το όχημα ήταν σχεδόν άδειο. Υπήρχε βέβαια θέση για ένα άτομο ανάμεσά μας, αλλά τι σήμαινε αυτό; Ακούς εκεί, ο βρωμομπατσοειδής, ο παλιοχαρακτήρας! Τι με πέρασε; Επειδή είμαι ξένη; Μαζεύτηκα στο παράθυρο και γύρισα το κεφάλι μου από την άλλη, εμφανώς ενοχλημένη. Μετά από λίγο ο μπατσοειδής μεταφέρθηκε σε μια πίσω θέση… Ε μα πια!

Published in: on Ιουλίου 2, 2009 at 18:57  12 Σχόλια  

The URI to TrackBack this entry is: https://sindesimecairo.wordpress.com/2009/07/02/%cf%83%ce%b5%ce%be%ce%bf%cf%85%ce%b1%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b5%ce%bd%cf%8c%cf%87%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%b7/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 ΣχόλιαΣχολιάστε

  1. Το θράσος ορισμένων… 🙂

  2. Καταλαβαίνω πολύ καλά πώς ένιωσες, το χω πάθει κι εγώ 🙂 Αλλά τελικά δεν είναι τόσο περίεργη η αντίδραση. Ένας άντρας σε μια τέτοια κοινωνία, όταν κάθεται δίπλα σε γυναίκα σημαίνει οτι δεν την σέβεται, οτι την θεωρεί «εύκολη». Δυστυχώς, το βασικό μου πρόβλημα σε χώρες της ανατολής ήταν οτι έπρεπε να αποδεικνύω ξανά και ξανά πως παρόλο που είμαι «δυτική», δεν πήγα στη χώρα τους για κυνήγι αντρών. Τελικά νομίζω οτι φταίνε οι αμερικάνικες ταινίες 😦

    • Καλώς όρισες zoz! Έτσι όπως τα λες! Για το τι φταίει, δεν ξέρω να σου πω. Είναι διαφορετικές οι κουλτούρες μας. Για μας οι προγαμιαίες σχέσεις είναι πλέον κάτι φυσικό. Οπότε οι διάφορες σχέσεις που γίνονται σ’ αυτές τις χώρες κυκλοφορούν ως νέο και ως θέαμα. Οπότε δημιουργείται μια πιθανότητα. Κι αφού μπόρεσε αυτός, ίσως μπορέσω κι εγώ. Οι περισσότεροι άντρες που δουλεύουν στον τουρισμό έχουν μια σειρά σχέσεων με «δυτικές». Δεν το διανοούνται όμως να φλερτάρουν μια κοπελιά της χώρας τους, εκτός κι αν είναι στον κύκλο των καλλιτεχνών που γενικά τα πράγματα είναι αρκετά ελεύθερα. Οπότε οι σχέσεις μεταξύ αράβων αντρών και δυτικών γυναικών είναι κάτι πραγματικό και πιθανό, και εννοείται πως αρκετές γυναίκες μαγεύονται από το εξωτικό αυτών των χωρών (και δεν ξέρω αν αποτελώ εξαίρεση).

      • Καλά, αν μιλάς για τουρισμό και Αίγυπτο, οι Αιγύπτιοι επαγγελματίες του χώρου που την πέφτουν σε δυτικές είναι ο κανόνας. Η αιτία, όμως, είναι η δυνατότητα μετανάστευσής τους. Εδώ στα μέρη μας, κοντεύουν σύλλογο να ιδρύσουν οι αρραβωνιασμένες και παντρεμένες κυρίες που πηγαινοέρχονται απέναντι. Μην ακούτε ότι η τρις την εβδομάδα γραμμή μπήκε λόγω του πατριάρχη Αλεξανδρείας…

      • Το πρόβλημα για μένα είναι : μπορείς να κάνεις φυσιολογική σχέση με κάποιον που κατα βάθος σε θεωρεί ανήθικη; Πόσο μάλλον αν προσποιείται οτι ενδιαφέρεται για σένα με σκοπό να πάρει βίζα για Ευρώπη.. Εμένα μερικές φορές με διαδκεδάζει αυτή η συμπεριφορά – έχω κρατήσει απίστευτα SMS προτάσεις γάμου-, μερικές φορές με εκνευρίζει και με στεναχωρεί.
        Το άλλο που μου συνέβει: ένας κύριος όταν του είπα οτι δε θέλω «να βγω μαζί του» απόρησε και προσβλήθηκε πραγματικά:
        -«Μα γιατί; Πριν 2 μήνες γνώρισα μια άλλη δυτική που της άρεσα τόσο πολύ που έμεινε μαζί μου πάνω από βδομάδα.»

      • Όπως έλεγε κι ο Διονυσίου, άβυσσος η καρδιά της γυναίκας (κι η απελπισία μερικών;)… Γνωρίζω περίπτωση μιας που παντρεύτηκε με πολιτικό Αιγύπτιο που είναι ήδη παντρεμένος στο Κάιρο με άλλη, με θρησκευτικό. Η πιο δύσκολη δε απ’ όλες τις θυσίες γι’ αυτήν, είναι η ριζική αποτρίχωση που επιβάλλουν τα έθιμα, κάτι που γίνεται με κλωστή σε κάθε ταξίδι εκεί.

        • Δεν είμαι σίγουρη αν στην Αίγυπτο επιτρέπεται ακόμη η πολυγαμία (στην Υεμένη επιτρέπεται). Θαρρώ ωστόσο ότι όλοι οι γάμοι είναι πολιτικοί. Άλλωστε στο ισλάμ δεν υπάρχουν μυστήρια, όπως βάφτιση, γάμος κλπ.

          • *για την ακρίβεια «πολυγυνία» όχι πολυγαμία.

  3. Κι ακόμα μια ιστορία για προσβολές : Πριν απο χρόνια (όταν ήμουν ακόμα αθώα) ταξίδευα με έναν φίλο και μια φίλη στην τουρκία. Στο λεωφορείο η θέση του φίλου μας ήταν δίπλα σε μια τουρκάλα κυρία που ήταν ντυμένη με δυτικό τρόπο. Ενώ λοιπόν εμείς τα κορίτσια καθίσαμε η μία δίπλα στην άλλη, με τον άντρα της παρέας υπήρχε πρόβλημα. Με τα πολλά καταλάβαμε οτι η κυρία δε δεχόταν να καθίσει δίπλα σε άντρα. Η αντίδαση και των τριων μας ήταν «δηλαδή τον θεωρεί διεστραμμένο σεξομανή «. Άρα τον προσβάλλει. Τελικά κάθισα εγώ δίπλα στην κυρία ενώ οι άλλοι απο πίσω την χλεύαζαν (στα ελληνικά βέβαια). Που να ξερα πόσο γρήγορα θα άλλαζα γνώμη.

    • Στο συγκεκριμένο Ζοζ θα διαφωνήσω. Ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ιδιαίτερα όταν επισκέπτεσαι ή ζεις σε μια άλλη χώρα, θαρρώ πως πρέπει να είναι κανόνας απαράβατος. Όσο περίεργα κι ακατάλυπτα μας φαίνονται όλα γύρω μας, παρατηρούμε και προσαρμοζόμαστε. Ως ένα βαθμό βέβαια, γιατί σεβαστή πρέπει να γίνεται και η δική μας διαφορετικότητα.

      Δεν έχει καμία σημασία τι φορούσε η συγκεκριμένη κυρία. Και μου φαίνεται πολύ όμορφο που η δική της αντίληψη για το σεβασμό που της οφειλόταν στο φύλο της δεν πήγε πακέτο με τα ρούχα της (τα οποία στην τελική μπορεί να δείχνουν ή να μη δείχνουν ό,τι τους προσάπτουμε). Σόρρυ που θα ξαναπαραπέμψω σε μένα, αλλά αν έχω κάτι για την περίπτωση είναι το «Λάθη και αγκαλιές» που μπορείς να το βρεις στην κατηγορία «ιστορίες από παράλληλα σύμπαντα».

      Ακριβώς την ίδια ενόχληση με την εν λόγω κυρία είχα κι εγώ στο περιστατικό του παρόντος ποστ, καθώς παρόλο που φορούσα δυτικά ρούχα ήθελα να έχω το σεβασμό που έχουν οι γυναίκες στη Σάναα και τίποτα λιγότερο.


Σχολιάστε

