πίνοντας καρκαντέ με τον Σαρμάρκε

Τα καφέ βόρεια της πλατείας Ταλάτ Χαρμπ (πρώην Σουλεϊμάν Πασά για όσους έχουν διαβάσει το Μέγαρο Γιακουμπιάν) είναι απ’ τ’ αγαπημένα μου! Εκεί λοιπόν πρότεινα στο καλό μου φίλο Σαρμάρκε να πιούμε ένα καρκαντέ.

Ο Σαρμάρκε είναι ένας δίμετρος αδύνατος σομαλός μαύρος, το κάθε βήμα του οποίου είναι κάτι λιγότερο από ένα μέτρο. Έχει 21 αδέρφια από τρεις διαφορετικές μητέρες. O πατέρας του είναι από τη φυλή Χαουΐγια κι η μητέρα του απ’ την Νταρόντ (τις φυλές που αλληλοσφάζονταν στον εμφύλιο της δεκαετίας του ’90). Σπουδάζει υπολογιστές στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο του Καΐρου και συγκεντρώνει εργαλεία για να βοηθήσει επιστρέφοντας την πολύπαθη χώρα του.

Τα σχόλια που ούτως ή άλλως προκαλεί ο καθένας μόνος του πολλαπλασιάστηκαν καθώς κατευθυνόμασταν από την πλατεία Ταχρίρ στα καφενεία μου. Μια κοντή αδύνατη λευκή ευρωπαία (με το τελευταίο πρώτη φορά περιγράφω τον εαυτό μου, αλλά για τον κόσμο εδώ αυτό είμαι) μ’ έναν δίμετρο μαύρο προσφέρουν μια θέα όντως αλλοπρόσαλη!

Το καρκαντέ είναι ένα αφέψημα που πίνεται ζεστό ή κρύο. Αν έχω κάνει σωστά την αντιστοιχία είναι ο ιβύσκος. Κρύο λένε κατεβάζει την πίεση και ζεστό την ανεβάζει.

Ιτνίν καρκατνέ μπέριντ, λάου σαμάχτ!

Η συζήτησή μας έκανε πολλές βόλτες. Κατέληξε σ’ αυτό που απασχολεί τον Σαρμάρκε. Μια λύση για τη Σομαλία. Πώς να ξεπεράσει τους φατριασμούς και να γίνει ένα έθνος.

Για πολλά μπορεί να κατηγορηθεί η Δύση. Ένα από αυτά είναι ότι στέρησε από την ανθρωπότητα την εμπειρία παράλληλων/διαφορετικών συστημάτων που να λειτουργούν. Συστημάτων που να μην έχουν σχέση με τα πολιτεύματα και τις ιδεολογίες που γεννήθηκαν στη Δύση.

Μια καλή μου φίλη από την Υεμένη θα κατέβαινε στις εκλογές του Απριλίου. Ένα μήνα πριν με πήρε τηλέφωνο ότι έρχεται στο Κάιρο. Όταν ήρθε εξέφρασα την απορία μου πώς και ταξιδεύει στο φόρτε της προεκλογικής εκστρατείας. Τα πράγματα ήταν απλά: το κοινοβούλιο είχε αποφασίσει μια βδομάδα πριν να παρατείνει τη θητεία του για δύο χρόνια.

Τι δουλειά έχει ένα κοινοβούλιο στην Υεμένη; Κι εσύ, καλέ μου φίλε, γιατί χαμογέλασες στο τέλος της παραπάνω παραγράφου. Θα σου πω. Γιατί ξέρεις πώς ένα κοινοβούλιο πρέπει να λειτουργεί. Πώς; με τον τρόπο που όρισε η Δύση. Κανένας άλλος δεν είναι σωστός.

Γιατί να σκέφτεται ένας ανοιχτόμυαλος Σομαλός ότι η δημιουργία ενός έθνους θα δώσει τη λύση στη χώρα του; Γιατί έτσι πρέπει να είναι τα κράτη. Συνεκτικά, ομοιογενή, με δηλωμένη αφοσίωση στο κέντρο. Σεζ χου; η Δύση φυσικά.

Η Δύση που έχει δώσει τους ορισμούς για τη δημοκρατία, τον πολιτισμό, τον καπιταλισμό, το σοσιαλισμό, την ιδεολογία, το έθνος κλπ. Ορισμοί παγκόσμιοι που απλά έχουν παγκοσμιοποιήσει την ευρωπαϊκή εμπειρία (κάπου το διάβασα το τελευταίο αλλά μου διαφεύγει η παραπομπή).

Πρέπει να μορφώσουμε το λαό μας. Καλέ μου, Σαρμάρκε. Και τι μόρφωση θα του δώσεις; Τα έθνη και τα κράτη που έχουν αρχίσει να γίνονται παρωχημένα στην Ευρώπη, που προκάλεσαν τόσα δεινά, θα γίνουν προχώ στην Αφρική;

Κι ενώ ήθελα να μάθω κι άλλα για τη Σομαλία, τα μικρά και καθημερινά, άρχισα να ρητορεύω. Και περιέργως μου την έσπασα. Μεγαλώνω θαρρώ…

Published in: on Μαΐου 23, 2009 at 23:16  2 Σχόλια  

The URI to TrackBack this entry is: https://sindesimecairo.wordpress.com/2009/05/23/%cf%80%ce%af%ce%bd%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%ba%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%ad-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%83%ce%b1%ce%bc%ce%ac%cf%81%ce%ba%ce%b5/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 ΣχόλιαΣχολιάστε

  1. Aqua, άσε το τουίτερ και πιάσε το μπλογκ, τι θα γίνει!!

  2. […] θα σας πω για τον αγαπημένο μου φίλο Σ. από τη Σομαλία που γνώρισα στο Κάιρο, σπουδάζει προγραμματισμό  και έχει χαρτιά από τον […]


Σχολιάστε

